[Gelistirici] pspec.xml'de güncelleme tipleri ve eylemler

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
11 Mar 2010 Per 14:28:45 EET

On Wednesday 10 March 2010 16:47:54 Fatih Aşıcı wrote:

> Bu kısmı yok sayın. package= ile verilen kısım o kaynak paketten çıkan bir
>  alt paket olmak zorunda. Orada belirtilen paket, restart'ı gerektiren
>  paket. Restart edilecek paket adı değil.

Bunu çözmek için ek olarak targetPackage= özelliğini eklemeyi öneriyorum.
Örneğin php kaynak paketinde paketinden php-common, php-cli ve mod_php
paketleri çıkıyor. Sadece mod_php paketi güncellendiğinde apache servisinin
yeniden açılmasını önermek istiyorsak

<Action package="mod_php" targetPackage="apache">serviceRestart</Action>

şeklinde yazıyoruz.

İlerde farklı Action'lar için kullanma ihtimaline karşı generic bir isim
seçtim. Aynı özelliği reverseDependencyUpdate için de kullanmak isteyebiliriz.

<Action package="mod_php"
targetPackage="apache">reverseDepedencyUpdate</Action>

satırı "mod_php güncellenecekse apache'nin ters bağımlılıklarını da güncelle"
anlamına gelecek.