[Gelistirici] baselayout

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Mar 2010 Sal 21:16:53 EET

On Tue, 09 Mar 2010 20:41:18 +0200
Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> wrote:

> iyi de chown bind:bind dedigin anda uid/gid'in bir önemi var mı ki? 2
> ayrı sistemde de bind kullanıcı ve grubu olduğu sürece birinde uid
> 230 olmuş diğerinde 345 farkediyor mu?

 Birinden diğerine aktarırken ediyor. Dosya sisteminde UID/GID
bilgilerini tanımlayan stringler kullanılmıyor, direkt integer
değerlerle kaydoluyor. Kopyalama sırasında 230 olan sistemden
alıp 345 sisteme koyunca, orada dosya sahipliği bind olarak
gözükmeyecek. Özellikle data (/var/www), config vb. dosyalarda
uğraştırıcı olacak.

 Pardus'lar arası uyumu tutmak için UID/GID sayılarının sabit olması
gerekiyor, 20xx serisinin yanında corporate serisi de bu uyuma
dahil olmalı.

 Baselayout da olması bana mantıklı geliyor, sisteme eklenen ama
kullanılmayan bir kullanıcı passwd/group dosyaları dışında bir yer
kaplamıyor, ama değiştirelim diyorsanız da svn de bir listede
kullanıcı / grup tutup paketler kendileri ekleyecekse bu sayılarla
işlemlerini yapsın şeklinde sistemi oturtmamız lazım.