[Gelistirici] baselayout

H. İbrahim Güngör h.ibrahim.gungor at gmail.com
9 Mar 2010 Sal 19:56:20 EET

On Tue, 09 Mar 2010 19:49:33 +0200
Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> wrote:

> Selam,
>
> baselayout paketi kullanarak merkezi kullanıcı/grup eklemek ne kadar mantıklı? Zararlarını sayayım:
>
> * Her kullanıcı/grup ekleme için system.base'deki kritik bir paketi güncelliyoruz.
> * uid/gid'ler statik. Duplicate olarak yazmak çok olası.
> * baselayout'un postInstall'u koca bir çöplük ancak maalesef önemli şeylerin yapıldığı bir çöplük, burada
>   yapılacak bir hata sadece o gerekli paketin gereksinimini sağlamamakla kalmayıp tüm baselayout yapılandırmasını
>   patlatıyor.
> [...]

Tümüne katılıyorum. Zamanında paketler listesinde sorduğum bir soruydu bu, cevabı "merkezi bir yerde durması işimi kolaylaştırıyor" idi. Hem sistemimin gereksiz kullanıcı/grup çöplüğüne dönüşmesi, hem çok kritik bir pakette bu işin yapılması bu prosedürün sonlanması anlamına gelmeli bence.

--
H. İbrahim Güngör <h.ibrahim.gungor () gmail ! com>