[Gelistirici] local.start başlatılması sırası değişikliği

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
18 Haz 2010 Cum 17:53:13 EEST

Merhaba,

 Tüm dağıtımlarda local.start / rc.local dosyası servisler çalıştıktan
sonra (X'ten önce); en son betik olarak çalıştırılıyor.

 Pardus'ta ise birkaç yıl önce yapılan değişiklikten beri, local.start
tüm servislerden önce çalıştırılıyor. Bu da, servisler çalıştıktan
sonra komut çalıştırmak isteyenleri zor duruma sokuyor.

 Değişiklik yapıldığı sırada da karşı çıkmıştım, servislerden sonra
çalıştırmak isteyenlerin müdür servis betiği yazıp öyle çalıştırması
gerektiği söylenmişti. Ancak ne yazık ki pratikte insanlar basit
bir-iki komut çalıştırmak için bunu yapmıyorlar, en fazla ampirik
biçimde sleep veriyorlar.

 Diyorum üzerinden zaman geçti, insanlar değişti, belki tekrar bir
değerlendirmek mümkün olur?

                   Doruk