[Gelistirici] Pisi ve xz (lzma2)

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
14 Haz 2010 Pzt 19:08:32 EEST

On Sat, 12 Jun 2010 19:23:47 +0300
Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> wrote:

> Selamlar,
>
> Pisi paketi içinde install arşivi için xz kullanmayı ve dosya adını
> da install.tar.xz olarak değiştirmeyi düşünüyorum. Yine,
> pisi-index.xml için bz2 yerine xz kullanılmasını sağlayabilirim.
> Index boyutu ~1.5M'den ~1M'ye düşüyor.

 Bunlar çok güzel, benim de ne zamandır aklımdaydı bz2 den kurtulmak

> Yakında Pisi'nin lzma komutu yerine pyliblzma (şu an Ozan'ın
> playground'unda) kullanması için bir değişiklik yapacağım. Bu
> kitaplık hem şu an kullanmakta olduğumuz sıkıştırma metodunu hem de
> xz'yi destekliyor (bir tane parametre belirliyor metodu). 2009'daki
> pisi'yi de bu sıkıştırmayı destekleyecek hale getirirsek 2009->2011
> geçişi sorun olmaz. Nasıl olsa upgrade-manager önce 2009 deposunu
> kullanarak güncelliyor. Ardından yeni pisi ile 2011 deposuna
> geçebilir.

 Doğru

> Bu arada lzma komutunu kullanmayı bırakarak iki hata çözmüş olacağız.
> Biri temel kitaplıklar güncellenirken lzma'nın kırılması dolayısıyla
> güncellemeye devam edilememesi (lzma'yı statik derleme çözümüne gerek
> kalmadı) diğeri de lzma komutu çağrıldığında ayrı bir process
> başladığı için Ctrl-C'nin engellenememesi.

 +1

> tar, mc, vs için de xz desteğini sağlamamız gerekecek.

 Onlar kolay, özellikle bu seri LZMA nın düzgün bir mime imzası varsa
çok daha rahat olacak. Hatta rpm2tar a xz desteği de eklenebilir (bir
ara bakabilirim, eski haline lzma için bakmıştım)

> @Ozan: Bence xz'yi 2009 deposuna alalım. Eski lzma paketinin yerine
> geçtiğinde sorun çıkabileceğinden korkuyorsak yeni lzma
> symlink'lerini xz paketinden silelim. Pisi için sadece liblzma ve
> pyliblzma gerekecek.

 Bir de paketten çıkmıyorsa unxz / unlzma komutları olursa pek güzel
olur