[Gelistirici] pisi tarZ desteği

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
13 Haz 2010 Paz 15:22:15 EEST

On Sunday 13 June 2010 15:15:27 Fatih Aşıcı wrote:
> Eklemek istediğim özelliğin ne getireceğinden de bahsedeyim. Pisi'nin
> depodaki  hali ile openoffice paketi kurulurken önce zip formatındaki pisi
> arşivi içinden install.tar.lzma dosyasını geçici bir dizine yazıyoruz
> (Paket boyutu kadar disk alanı kullandık ~65M). Sonra lzma komutunu
> çağırıp aynı dizinde eskisini de koruyarak install.tar dosyasını
> çıkartıyoruz (~250M disk alanı daha kullandık). En sonunda da python'un
> tarfile modülünü kullanarak tar arşivi içindeki dosyaları diske
> çıkarıyoruz.

> [...]

Bu değişikliklerin pisi'nin bellek kullanımını artırabileceğini düşünenler
için bir not: liblzma ile bellek kullanımını sınırlamak mümkün. Öntanımlı
ayarları ile urbanterror-data paketini açarak yaptığım denemede bellek
kullanımı en fazla 36M'a ulaştı. Tabi tar arşivi içindeki dosyaları sırayla
okuyunca durum böyle. Rastgele okumada çok yüksek seviyelere çıkabiliyor;
ancak pisi'de böyle bir kullanım söz konusu olmadığı için sorun değil.