[Gelistirici] [RFC] review'daki phoebe paketleri

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
11 Haz 2010 Cum 11:52:25 EEST

Merhaba,

Fri, 11 Jun 2010 10:43:41 +0000, Serdar Dalgic <serdar at pardus.org.tr> :

> review'a alınan phoebe paketleri[1] en son 2008'de sürüm çıkartmış
> [2], launchpad'de, portage'da ya da fedora deposunda da paketlerini
> göremedim.
Uygulama kendisi Ubuntu paketleri sağlıyor zaten.

Genel ilke olarak uygulamanın en son ne zaman sürüm çıkarttığı bence çok
önemli bir kriter değil. Program düzgün çalışıyorsa yeni sürüm
çıkarmayabilir. Depoda onlarca oyun var çok daha uzun süredir
güncellenmeyen. Birçok konsol uygulaması var keza benzer durumda.

Genelde "en bi son teknoloji" peşinde koşarken esas olanın işlev
olduğunu kaçırıyoruz bence. Birçok aktif kullanılan bilimsel uygulama
motif kitaplıkları kullanıyor örneğin (phoebe yine insaflı, gtk2
uygulaması).

Çalışıyorsa, depoya almamızda hiçbir sakınca yok. İlerleyen yıllarda
mevcut kitaplıklarla olur da çalışmaz hale gelirse, kimse de düzeltmeye
emek harcamazsa, en kötü olasılık bir sonraki dağıtıma almayız.

Hani bu arada Phoebe özelinde SVN'ine baktın mı bilmiyorum, 13 gün önce
commit var. Gecelik buildları bile var.

                   Doruk