[Gelistirici] paket isimleri yeniden

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
11 Haz 2010 Cum 11:22:23 EEST

On Friday 11 June 2010 10:30:29 Fatih Aşıcı wrote:

> Hem kalabalık hale gelmesini istemiyorum hem de oraya eklenen her bilginin
> tutarlı bir kurala göre belirlenmesini istiyorum. Örneğin "aynı dizinde
> farklı paketler bir arada durabilmeli" ise gerekçe, depo adını da eklemek
> gerekiyor.
>
> Aslında kısaltmalarda sıcak bakıyorum. O zaman yine düzgün görünüyor.
> Pardus 2009/2011 için p9, p11 gibi kısaltmalar kullanabiliriz.
>
>     gcc-4.3.3-49-6-p9-i686.pisi
>
> olabilir.

noarch işini de düşünelim hatta. En azından depoda bulunmayan, tek başına
dağıtılan pisi paketlerini her mimaride kullanmak mümkün olur.

Hatta hazır bu konu açılmışken beni rahatsız eden bir durumu daha belirteyim.
Build no'suz paketlerde dosya adındaki field sayısı değişiyor. Çünkü build
no'yu yazmıyoruz. Bence hiç yazmamak yerine oraya 0 ya da none gibi bir şey
yazmalıyız. Pisi'de dosya adını parse eden yerlerde kodlama açısından daha
temiz olur. Parse edecek betikler için de kolaylık olur.

Build no'suz paketler ile ilgili bazı davranış değişiklikleri de var kafamda.
O da başka bir tartışma konusu.