[Gelistirici] paket isimleri yeniden

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
11 Haz 2010 Cum 09:02:02 EEST

On Friday 11 June 2010 08:48:39 Necdet Yücel wrote:
> Selamlar,
>
> Paket adlarının sonuna derlendikleri mimarileri ekleme konusunu 2011
> için tekrar gözden geçirebiliriz belki.
>
> * Farklı mimarileri destekleyen her dağıtımda bu durum var.
> * Şu anki haliyle 32bit ve 64bit paketler tamamen aynı isimleri
> taşıdıklarından isimlerinden ayırt edilmeleri mümkün değil. Hatta aynı
> dizine kaydetmek bile mümkün olmuyor bazen.
> * 2011 zaten yeni bir sürüm olacağından diğer değişikliklerin arasında
> bunu da çıkarabiliriz gibi geliyor bana.

Ben de geçen sefer sorduğum soruyu hatırlatayım. Aynı gerekçe ile yola
çıkarsak 2009 ve 2011 paketlerini aynı dizine koyabilmek için dağıtımın adını
ve sürümünü de paket adına eklemeliyiz. Nitekim bazı dağıtımlar öyle yapıyor:

  Fedora: 	gcc-4.4.4-7.fc14.i686.rpm
  Mandriva:	gcc-4.4.3-2mnb2.i586.rpm
  Ubuntu:  	gcc_4.4.3-1ubuntu1_i386.deb