[Gelistirici] paketler sayfası

Oguz Yarimtepe oguzyarimtepe at gmail.com
10 Haz 2010 Per 13:10:06 EEST

On Tue, 8 Jun 2010 11:07:45 +0300
Mete Alpaslan <mete at pardus.org.tr> wrote:

> Paketler sayfasında bir kısım özelliği icinde barındıran Bahadir' ın epey
> ugrastigi Django' yla geliştirilmiş Noan projesi var.

Projeyi inceledim. İkilik paketlerle ilgili bilgilerin ikilik depodan alınıyor olması bence yanlış. Bunun için bilmem kaç GBlık bir veriyi diske rsync ile çekmeyi doğru bulmuyorum. Oradaki bilgiler pspec.xml içerisinden alınabilir. Bahadır neden .pisi dosyalarından bir takım bilgiler okumaya çalışmış anlamadım. Bir ihtimal test deposunun bir svn kaynağı yoktur dedim kendi kendime. Ama yoksa da oluşturulmalı diyorum ve svn dizini üzerinde gezinerek bilgiler veri tabanına yazılmalı. Eğer bu konuda yanılmıyorsam import_binary.py yi buna göre düzenleyebilirim.

Diğer bir kafama takılan nokta da sqlite kullanılmış olması. Neden MySQL kullanılmamış bilemedim? Yarın öbürgün büyük dosya sayıları ile çalışılacak ve o veri tabanı yetmeyecek gibime geliyor. Bence işin başında MySQL'e geçelim.

Bir de models içerisinde yamalar için de bir sınıf tanımlanmalı diyorum. Arama yaparken ikilik pakete uygulanan yamalarda arama yapmak isteyen çıkabilir. Hatta dosyalar için de bir sınıf tanımlanmalı da diyorum. İkilik paketin açtığı dosyalarda da arama yapmak isteyen olabilir.

Ben kaynak pakete ait şu bilgileri de dbde tutmuşumi her seferinde xml parse etmeyeyim diye.
summary, license, homepage

Pisi API'den çekiliyordur bunlar (license kısmından emin değilim). DB'den çekmesi daha hızlı olur diye bunları birer db alanı olarak eklemişim.

Uygulamada bir admin arayüzü yazılmış. Ben ACK felan yapılıyordur diye düşünmüştüm ama sadece kullanıcı bilgilerini göstermeye yarıyormuş. Geliştirici listesinde "sahipsiz paketler" üzerine konuşmalar oluyor. Bence Noan arayüzünde paketlerin sahipsiz olarak işaretlenmesi veya bakıcısı şudur denilebilmesi de lazım. İsteyen bakıcısız paketler bunlar üzerime alıyorum diyebilmeli

Görüş alayım :)

--
Oguz Yarimtepe <oguzyarimtepe at gmail.com>