[Gelistirici] paketler sayfası

Semen Cirit scirit at pardus.org.tr
8 Haz 2010 Sal 12:07:18 EEST

2010/6/8 Oguz Yarimtepe <oguzyarimtepe at gmail.com>:
> Selam,
>
> 2007 yılında paketler.pardus.org.tr için Django kullanarak bir sayfa yapmıştım. Yeterince iyi değildi o zaman yaptıklarım. Biraz vakit bulunca yakın zamanda kodları baştan yazdım. Daha içime sinen bir çalışma oldu. Bari düzgün hali svnde dursun diye svne yollamak istedim. BLACKHOLE'a alınmış bir proje olmuş kendisi. trunka taşıdım, yeni, hali ile değiştirdim.

> [...]

Debian'nın sayfasını daha önce bende incelemiştim, paket ile ilgili
her türlü bilgiye buradan ulaşılabiliyor. Örneğin
"http://packages.debian.org/lenny/kopete" sayfasında görüldüğü gibi
sahibi, bağımlılıkları, kaynak kodu, paket kodu, kaynak uygulamanın
ana sayfasının linki, hataları, changelogu, patchleri...  Daha fazlası
da var :) Bahadır'ın yazmış olduğu kodun en azından bu hale gelmesini
sağlayabilirsek süper olur.

Bildiğim kadarı ile tüm dağıtımların depolarını ve paketlerin
pspeclerini dolaşıyor ve gerekli bilgileri alabiliyor. Debian'nın
sunmuş olduğu gibi bir çok bilgi pspec içerisinde mevcut bunları
görsel olarak güzel bir hale getirmek çok güzel olacaktır :) Tabi
paketin üzerinde bulunan hatalar için de bir link. Bir de iyi bir
paket arama.
Esikisi gibi paketin dosyalarının sistemde nereye konulacağınında bir
linki yine verilebilir.

Şimdilik Bahadırın başlattığı kodun diğer işlevlerine girmeden paket
aramamızı bu şekilde iyileştirebilir isek ne ala :) her konu da
yardıma açığım...

--
Semen Cirit

TUBITAK/UEKAE - Pardus GNU/Linux