[Gelistirici] web uygulamalarinin paketlenmesi

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
7 Haz 2010 Pzt 16:24:09 EEST

Merhaba,

 Pardus'un sunucu hedefli bir dağıtım olmadığının farkındayım ama
phpmyadmin paketine bakarken gözüme çarptı, yazayım dedim.

 Web uygulamalarını paketlenirken /var/www/localhost/... altına
kuruluyor (ve güncelleniyor) gördüğüm kadarıyla.

 Birden fazla alan adının kullanıldığı durumlarda bu problem yaratır,
çünkü sadece localhost için bu uygulama çalışır şu hali ile. Elle başka
alan adına taşımaya kalksanız, güncellemelerde problem yaşarsınız.

 Bunun yerine /usr/share/uygulama_adi altına kurulsalar
ve /etc/apache2/conf.d/ dizini altına da bir uygulama_adi.conf dosyasi
yerlestirseler; ayar dosyasında da

 Alias /uygulamaadi /usr/share/uygulamaadi

 ifadesi yer alsa, tüm alan adları için geçerli bir kurulum
gerçekleşmiş olur.

 Öntanımlı localhost dışında başka bir yerden erişilmemesi istenen bir
uygulama ise de o ayar dosyasına şöyle bir ifade eklenebilir:

 <Directory "/usr/share/uygulamaadi">
   Order Deny,Allow
   Deny from all
   Allow from 127.0.0.1