[Gelistirici] grub

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
4 Haz 2010 Cum 21:20:42 EEST

 Merhaba,

 Bugün Fatih söyleyince inceledim, grub komutu güncelleme sırasında
çöküyormuş, olay kabaca kernel boyutu 3MB dan büyük ise userspace de
kerneli inceleyen kod tamamını okuyamadığı için boot protokol 2.02 yi
tanımlayamıyor ve failsafe işlemlerle yoluna devam ediyor. Önceden
kernel imizin boyutu sınırın altında olduğu için sorunu yaşamıyorduk.

 Normalde dd vs. ile aldığımız önlemlerle bunun bir sorun
oluşturmamasını sağlamıştık, ancak eski protokol desteklemeyen / yanlış
destekleyen sistemlerde sorun çıkarabileceği aklıma geldi. devel deki
son grub ile örneğin bazı macbook larda oluşan sorunun düzeldiğini
tahmin ediyorum ancak deneme şansım olmadı.

 Devel deki grub ın farklı donanımlarda (desktop, dizüstü, elma ailesi
vs.) denenmesi lazım. Paketi şu [1] adrese koydum, deneyip kurulum
sırasında çökme yaşanıp yaşanmadığını (dmesg ya da /var/log/messages a
bakabilirsiniz) ve bilgisayarı baştan  başlatınca bir sorun olup
olmadığını haber ediniz.

[1] http://cekirdek.pardus.org.tr/~onur/tmp/grub-0.97-80.pisi