[Gelistirici] baselayout paketindeki env.d dosyaları

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
4 Haz 2010 Cum 10:41:03 EEST

Selamlar,

10462 nolu hataya bakarken şöyle bir şey farkettim:

baselayout paketinden /etc/env.d altında bulunan 3 dosya çıkıyor. Birincisi
00basic. İçeriği:

  PATH="/opt/bin"
  ROOTPATH="/opt/bin"
  LDPATH="/usr/local/lib"
  MANPATH="/usr/local/share/man:/usr/share/man"
  INFOPATH="/usr/share/info"
  CVS_RSH="ssh"
  PAGER="/usr/bin/less"
  LESSOPEN="|lesspipe.sh %s"

Bu değerleri kritik saymıyorsak ve sistem yöneticisi tarafından değiştirilmek
istenebileceğini düşünüyorsak[1] bu dosyanın config olarak işaretlenmesi doğru
olabilir.

İkinci dosya 01glibc:

  LD_BIND_DIRECT=1

2007'den sonra -Bdirect kullanmayı bıraktık. Buna gerek yok sanırım?

ve üçüncü dosya 03locale:

  LANG=tr_TR.UTF-8
  LC_ALL=tr_TR.UTF-8

Bu dosya zaten kurulum sırasında yazılmıyor mu? İçeriği de değişken. Pakete
almaya gerek var mı? Bu dosyanın config olarak pakete girmesi bazı önemli
sorunlara yol açabiliyor. Pisi update sırasında adını 03locale.old olarak
değiştiriyor. Eğer bir şekilde kurulum yarıda kesilirse (CTRL-C, elektrik
kesintisi, vs.) sistem açılamaz hale geliyor (son durumu bilmiyorum aslında;
ama hata raporunda iddia edilen bu). Pisi'nin de hatası var; fakat böyle
kritik dosyalar Pisi'nin işlemleri geri almasına da engel olabiliyor.

[1] Aslında hede.d gibi dizinlerin içindeki dosyaları değiştirmek doğru değil.
03hödö dosyasında yazılanlar değiştirilmek isteniyorsa sistem yöneticisi
04custom-hödö gibi bir dosya daha ekler. Bu dosya daha sonra işleneceği için
diğerindeki değerleri ezmiş olur.