[Gelistirici] Camia Yöneticisi...

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
29 Tem 2010 Per 09:09:16 EEST

28 Temmuz 2010 Çarşamba 17:48:18 tarihinde İsmail Dönmez şunları yazmıştı:

> Nötr bir adam seçip siz de Pardus projesinin başına koysanız, community
> manager olarak, güzel olur...

Sevgili İsmail,

Haber ve diğer bilgileri Camia Yöneticisi işinin nasıl zor olduğunu belirtmek
için göndermiştim.

Öncelikle ortalıkta "nötr" kimse yok, herkes kendini bir "biz"e yerleştirip
diğerlerini de "siz"leştirmiş durumda. Şu camiada kimseyle kavgalı olmayan,
herkesin lafına kulak vereceği, "akil insan" mertebesine erişmiş kimse biliyor
musun sen?

Dahası nötr bir kişi bulup Camia Yöneticisi yapsak dahi mevcut hal ile bu
kişinin de, hem de "her iki taraf" tarafından "siz"leştirilmesi işten bile
değil.

Ayrıca UEKAE'nin işe alma kıstasları ile Camia Yöneticisi özellikleri bir
araya geldiğinde, bırak nötr olmasını, bu özelliklere sahip bir kişi bulmak da
mümkün değil. Bir selebritimizin özlü sözünü sarfedicem önce: "Urfa'da Oxford
vardı da biz mi gitmedik", sonra da kimi pozisyonlar için eleman tarifi
yaptığımızda UEKAE ekibinden bir arkadaşın sıklıkla sarfettiği bir özlü sözü
ekleyeceğim: "Öyle birisini bulsam ben evlenirim..."

Hadi diyelim Camia Yöneticisi olabilecek bir kişi bulduk, bu kişiyi mevcut
kutuplaşma ve iletişimsizlik ortamının ortasına koyup sorunlarını çözmesini
beklemek büyük insafsızlık. Bizim milletin temel hastalıklarından olan önce
işi batır, sonra da "nerede bu devlet" diye feveran et noktasına geldik biz
de; camiayı işlev görmeyen bir hale soktuk, şimdi de bir Camia Yöneticisi'nin
gelip sihirli değneği ile herşeyi günlük güneşlik hale getirmesini bekliyoruz.

Kısası önce bizlerin (geliştirici camiası ve UEKAE=proje yönetimi) camiayı
işlev gören bir hale getirmemiz, iletişim kanallarını temizlememiz, kırılan ve
dökülen güven ilişkilerini yeniden kurmamız gerekiyor. Sonra ortalığa çeki
düzen vermek üzere bir Camia Yöneticisi bulup getiririz, bu konu öncelikli
değil...

ET