[Gelistirici] Kurumsal sürümde bootsplash

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
21 Tem 2010 Çar 15:10:31 EEST

On Wednesday 21 July 2010 14:55:09 Fatih Aşıcı wrote:
> Selamlar,
>
> bootsplash, daha doğrusu vesafb, KMS sürücüleri kullanılırken bazen ciddi
> sorunlara yol açabiliyor (siyah ekranda kalma/kilitlenme). Her üç sürücüde
> de (i915, nouveau ve radeon) benzer sorunlar ile karşılaştım. Acaba
> kurumsal sürümde bootsplash'ı ve vesafb'yi kapatsak mı?

Diğer bir çözüm de KMS ve vesafb ile çalışabilecek bir splash altyapısına
geçmek olabilir. Kurumsalda plymouth'a geçmemiz zor görünüyor[1]. splashy daha
kolay gibi.

[1] 2011'de systemd'ye geçeceğimiz ve systemd zaten Fedora'da plymouth ile
denendiği için kolay olacağını ümit ediyorum. mudur tty1'i kullanırken
plymouth'u düzgün çalıştırmayı beceremedim zamanında. console=tty2 ile bile
taklalar atmak gerekmişti. Bir de plymouth plugin tabanlı. Paylaşımlı plugin
kitaplıklarını statik derlenmiş plymouthd ile yüklemek mümkün değil diye
biliyorum. initramfs'e glibc kitaplıklarını almak gerekiyor vs.