[Gelistirici] paralel bzip2 hakkinda

Necdet Yücel necdetyucel at gmail.com
20 Tem 2010 Sal 11:49:25 EEST

Selamlar,

Katkı deposunda bulunan pbzip2 paketinin 2009/C2 depolarına alınmasını
öneriyorum. Bildiğiniz gibi depomuzdaki bzip2 sadece tek
işlemciyi/çekirdeği kullanarak sıkıştırma/açma yapabiliyor. Günümüzde
artık dizüstü bilgisayarlarda bile 2-4 çekirdek bulunduğunu hesaba
katarsak bunların hepsinin kullanılmasını sağlamak iyi bir fikir gibi
geliyor bana.

Paralel bzip2'nin geliştirildiği adrese[1] ya da benim şubat ayında
yazdığım bir değerlendirme yazısına[2] bakmak isteyebilirsiniz.
Özetle; sıkıştırma ve açma işlemlerini *neredeyse* işlemci sayısı
kadar hızla yapıyor pbzip2. Bu kazancın kaybettirdiği şey ise sonuçta
ortaya çıkan dosya boyutu: 0.00013 kat daha büyük bir sıkıştırılmış
dosya oluşuyor. Bana oldukça kabul edilebilir gibi geliyor bu da.

pbzip2 ile sıkıştırılan dosyalar istenirse bzip2 ile de açılabiliyor.

Ne dersiniz?

[1] http://compression.ca/pbzip2/
[2] http://nyucel.blogspot.com/2010/02/paralel-bzip2-test-sonuclar.html

---