[Gelistirici] Jira ve Özgür yazılım geliştirme metodları üzerine birkaç not

Necdet Yücel necdetyucel at gmail.com
10 Tem 2010 Cmt 00:24:56 EEST

Selamlar,

İsmail üzerinde konuşulmayı hakeden güzel öneriler yazmış, ben de bir
iki ekleme yapayım.

09 Temmuz 2010 21:14 tarihinde İsmail Dönmez <ismail at pardus.org.tr> yazdı:
---
> Çözüme giden yolda benim nacizane önerilerim şöyle;
>
> - Pardus'un topluluğa bakan yüzü olarak bir Community Manager atanmalı

Buradaki topluluk, geliştirici topluluğu diye düşünerek yazıyorum.
Bence bu konum için biri atanmasın, seçilsin. Nasıl debian seçiyor biz
de seçelim. Üzerinde konuşursak uygun bir yöntem buluruz ama çok
gerekli olduğunu düşünüyorum bu konumun.

> - Geliştiricilere birer e-mail adresi ve paketlerini, kaynak kodlarını
> koyabilecekleri bir web adresi verilmeli
> - Kararlar geliştirici listesinde tartışılmalı, bürokratik kararlar
> haricinde de topluluğun oyuna sunulmalı

Bu konu hakkında yazılacak birşey kaldı mı bilemiyorum.

> - UEKAE grubu ile dışarıdaki geliştiriciler en az yılda bir kez,
> olabiliyorsa iki kez biraraya gelmesi, bir PardusConf tadında bir
> konferans olmalı

Hatta birini Çanakkale'de düzenleyelim.

> - Pardus tekrar COMAR, PiSi gibi kendi zamanının ilerisinde çözümler
> üreten projeler oluşturmalı, dışarıdan bunlara gelecek desteği
> maddi/manevi sponsor etmeli
>
> Söyleceklerim az, çok bu kadar. Umarım bu tatsız hava en kısa sürede
> tatlıya bağlanır.

İyi akşamlar

---
Necdet Yücel