[Gelistirici] Pardus 2011

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
9 Tem 2010 Cum 12:22:01 EEST

2010/7/2 Gökçen Eraslan <gokcen at pardus.org.tr>

> Şimdilik yazacaklarım bu kadar. Sabırla okuyanlara teşekkür ediyorum.

Gökçen selam, Pardus 2011 hakkında yapılan planların büyük bir kısmı güzel.
JIRA ayrı bir thread'de tartışılıyor. Ben birkaç özelliği de Pardus 2011'e
yetiştirebilir miyiz diye soracağım şimdi:

* Birincisi kernele KMS api desteği gelse ne güzel olur. Ben X ile terminali
karışık kullanıyorum, geçişlerin hızlı olması için KMS gerekiyor. Bir de
Ozan plymouth paketlemişti, henüz proje kararlı bir yapıya ulaşmış değil ama
plymouth için de KMS gerekecek.

* HAL'ı bırakıp UDEV'e geçme fikri nasıl? Dağıtımlar yavaş yavaş bunu
yapmaya başladılar ama udev'i tam olarak destekleyen şimdilik bir GNOME var
yanılmıyorsam. Hatta systemd de KDE tarafından tam desteklenmiyor diye
biliyorum ama yanılıyor da olabilirim. Belki Pardus 2011 çıkana kadar KDE de
UDEV'i tam desteklemeye başlar.

* GRUB2 geçişi yapacak mıyız? Bunun için de menu.lst yerine grub.cfg
kullanacak şekilde kernel güncellemelerinde birtakım değişiklikler yapmamız
gerekecek.

* Bir şey daha vardı unuttum.

Selamlar.

--