[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Necdet Yücel necdetyucel at gmail.com
8 Tem 2010 Per 00:54:53 EEST

Selamlar,

08 Temmuz 2010 00:19 tarihinde Demiray Ustaoglu
<demirayustaoglu at gmail.com> yazdı:
> linux kim enterprise kim diyenlere ise bu işlerin nasıl yürüdüğünü
> hatırlatarak cevap verebiliriz.
>
> 75% of Linux code now written by paid developers
> http://apcmag.com/linux-now-75-corporate.htm
>
> Within that field, Red Hat topped that chart with 12%, followed by Inte with
> 8%, IBM and Novell with 6% each, and Oracle 3%.

Konuyu dağıtmak istemem ama çekirdek geliştiricilerinin maaşlı
çalışmasının bu konuyla hiç ilgisi yok.

Madem yazdım konuyla ilgili fikrimi de söyleyeyim: Nasıl belge
hazırlamak için openoffice.org ilk sürümlerinde iken (yani ms
ofice'den oldukça geride iken) özgür olmayan alternatiflerini değil
onu kullanmışsak burada da tercihimiz özgür olandan yana olmalı.
*Ciddi* işler özgür yazılımlarla olmuyor duygusunu vermemek için bile
daha zayıf özgür alternatifi kullanılabilir diye düşünüyorum.

Bu da benden olsun.

---
Necdet Yücel