[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Serbulent Unsal serbulent at pardus.org.tr
6 Tem 2010 Sal 17:36:56 EEST

On Tuesday, July 06, 2010 04:37:26 pm Gökmen Göksel wrote:
> Şimdi "sıkışınca Flash kullanıyorlar diyorum" buna diyecek bir cevabın
> var mı ?
>
> --
> Gökmen Göksel

Var.

Bu iki durumun aynı olmadığını benim kadar sen de biliyorsun. Son kullanıcının
işlerini yapması için gerekli uygulamaları paketlemekle, özgür bir yazılım
geliştiriken özgür olmayan bir araç seçmek tamamen farklı konular.

Hele flash daha da farklı bir durum, M$ de dahil her yerde Adobe'un playerı
kullanılıyor düzgün biçimde flash oynatmak için. ( Html 5 ve javascript ile
yapılmış ekstrem örnekler mevcut ama bu da konu dışı sanırım ;) )

Sonuç olarak elma armut kıyaslaması yapmaktansa tartışmaya asıl konu ekseninde
devam etsek daha anlamı olmaz mı ?