[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Semen Cirit scirit at pardus.org.tr
5 Tem 2010 Pzt 10:38:06 EEST

2010/7/4 Gökmen Görgen <gkmngrgn at gmail.com>:

> Ben de redmine kullanmış ve trac'ten nefret etmiş birisi olarak redmine'in çok güzel bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Seve seve kullanırım. Fikrimi belirttim =)

JIRA'nın iyi yönleri:

Kullanılışlı, çok yönlü özelleştirilebilir task arama özelliği
Kişiselleştirilebilir, çoklu  dashboard
    - Projeler bölümü ile neredeyse bir projeye ait tüm bilgileri
gösteren ve gerekli istatistikleri yapan bir arayüz özelliği.
    - Roadmap üzerinden'den ilgili bir çok yere linklenebilme
Kolay bir şekilde özel filtreler yaratılabiliyor ve bu filtreler ile
geliştiricilere uyarı mailleri gönderilebiliyor ve aynı zamanda bu
filtreler ile daha kolay kişiye özgü aramalar oluşturulabiliyor.
Agile kısmı ile porojeler ile ilgili grafiksel  ve task bazlı
istatistikleri iyi bir şekilde sunuyor.
Tasklar için özelleştirilmiş fieldler oluşturulabiliyor
Bir projede bulunan bir task'ı diğer proje de bulunan taska bağlayabiliyoruz.
Eğer bir task ile birden fazla kişi ilgileniyor ise sub-task ile bu
işi kolayca yapabiliyoruz.
İyi bir izin oluşturma alt yapısı var (Proje, kişi, grup vb. bazlı
izin oluşturabilme)
Şu anda subversion commit'leri proje task bazlı commitlenebiliyor, svn
ile time tracking özelliğini de eklemeye çalışacağız, şu anda JIRA'nın
geliştiricileri ile bu iş için konuşuyorum.

--
Semen Cirit

TUBITAK/UEKAE - Pardus GNU/Linux
http://www.pardus.org.tr/eng