[Gelistirici] Paket adları

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
4 Tem 2010 Paz 17:23:07 EEST

On Sat, 3 Jul 2010 23:03:04 +0300
Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> wrote:

> Şimdiye kadar gelen yorumları toparlayacak olursak:
>
>  - Paket isimlerinde tamamen küçük harf kullanımı
>
>    Öneri, Doruk ve David'den geldi. Benim de aklıma yatmaya başladı
> aslında. Pisi'nin arşiv dosyasına bakarak WorkDir'i tahmin etmesini
> de sağlayabiliriz.

 Tahmin etme sürecini iyileştirmek güzel, ama paket isimlerinin hepsini
küçük harf yapmaya gerek yok. Fedora, Mandriva, Slackware, Suse'ye
baktım onlarda da bir sürü büyük harfle başlayan paket ismi var.

>  - Apache, PAM, NSS ve kernel modül paketleri için,
>
>        foo-bar
>        foo-mod-bar
>        foo-module-bar
>
>    biçimlerinden birinin kullanılması için öneriler geldi.

 Kernel modülleri için aslında koyduk kullanıyoruz, başka bileşenler
için de "kendi karar verdiğimiz noktalar için" kural koyabiliriz.

 Bir de, kernel bileşeni ile dosya adı çakışmasını da değiştirmek
adına, kernel paketlerinin adını linux yapalım derim.

> [...]
> çıkardığımızda geriye fazla paket kalmıyor. En fazla PEAR paketleri
> var. PEAR paketlerinde büyük harf de kullanılıyor. Bunları gördükten
> sonra ben de bu öneriye ısındım aslında. Debian da bu şekilde
> değiştirmeyi ya da tamamen atmayı seçmiş (e_dbus -> edbus,
> wpa_supplicant -> wpasupplicant gibi). Dil kodları da buna dahil.
>
>    Rakamlardan önce tire kullanamama sorununu da ileride
> düzeltebilirim. Şu an bu sorun yüzünden alt tire kullanmak
> zorundayız. docbook-xml4_1 yerine docbook-xml4-1 kullanılması biraz
> kafa karıştırıcı olabilir. Şimdiki gibi kalabilir ya da

 Bu konuda upstream e ve çok kullanılanılan dağıtımlardaki genel kabul
görmüş isimlendirmeye yakın olmamız lazım. Debian yapmış ama Fedora,
Mandriva, Slackware, Suse bu tarz değişikliklere gitmemiş.

 Debian'ı boşverelim, yeni gelen bir kullanıcı  "pisi search
wpa_supplicant" yazınca istediği paketi bulabilsin.