[Gelistirici] Pardus 2011

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
4 Tem 2010 Paz 12:58:00 EEST

Merhaba,

Sun, 04 Jul 2010 12:21:38 +0300, Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> :

> Ben sabahtan beri kurcalıyorum kendisini. Ehil ellerde eşsiz bir
> araca dönüşebilir anladığım kadarıyla. Etrafına kurulabilen ekosistem
> çok acayip (FishEye, Bamboo, Confluence, Crucible, vs.)

Farkında mısın bilmiyorum ama bahsettiğin yazılımların hiçbiri özgür
yazılım değil.

Özgür yazılım geliştirmek için özgür olmayan yazılımlar kullanmak
tutarsız bir davranış biçimi. Pardus'ta derdimizin sadece "teknik
yararları için" özgür yazılım kullanmak olmadığını umuyorum. Özgür
yazılımı özgür olduğu için tercih ediyor olmalıyız.

Pardus'un geliştirilmesinde kullanılacak yazılımlar, başkalarına da
örnek olacaktır. Özgür yazılım geliştirelim derken, özgür olmayan
yazılımların yaygınlaşmasına ön ayak olmak demek bu.

                   Doruk