[Gelistirici] AAC ailesi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
29 Oca 2010 Cum 22:29:04 EET

 Merhaba,

 Anıl'ın hatırlatmasıyla AAC ailesi paketlerini ve ilgili paketleri
biraz kurcaladım. Bu alanda pek çok yenilik olmuş, paketler
güncellenmiş ancak 2009 çıkarken bu kitaplıkları atlamışız.

 Çember bağımlılık sebebiyle mpeg4ip den libmp4v2 yi ayırıp ayrı bir
paket olarak kullanıyorduk (merak edenler için detaylar bu listenin
arşivlerinde), ancak bu kitaplık kendi başına code.google.com altında
yaşamaya ve bakımı yapılmaya başlamış. Ayrıca faad ın yeni sürümü de
hayatına devam ediyor, bizim depodaki 2 sene önceki sürüm + neronun
saçma değişiklikleri yerine bu temizliğin upstream tarafından yapılmış
ve üstüne bir seri düzeltmenin girmiş olduğu sürümünü almak istiyorum.
Bu değişiklik xbmc nin de önünü açacak.

 Faac, faad, mpeg4ip ve libmp4v2 ile ilgili bir seri "dışarıdaki
kitaplığı kullanma" değişiklikleri yapılmış, bu sayede örneğin mpeg4ip
ye bağımlı yazılan paketlerimizin aslında libmp4v2 ye bağımlı yazılması
gerekiyor. İşin bir kısmını playground umda hazırladım, ancak faad2
soname değiştirdiği için ABI kırıyor, diğerlerinde bir değişiklik yok.
Bu değişiklikten amarok, avidemux, libquicktime, ffmpeg, vlc, gpac ve
mixxx etkileniyor.

 Konuyla ilgili kendi paketlerimi zaten güncellemeyi düşünüyordum,
diğer paketler de hazır güncellenecekken x264 ü de güncellemeyi
düşünüyorum.

 İlgili paketlerin sahipleri, paketlerinizde yapacağınız bir şey varsa
komitleyin, ben de sizin yaptığınız değişiklik üzerinden gideyim.

 İlgi, bilgi,