[Gelistirici] Bileşen Sorumluları & Review Süreci Politikası

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
28 Oca 2010 Per 20:58:11 EET

On Thu, 28 Jan 2010 20:12:16 +0200
Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr> wrote:

> "Gelistirici butun hatalari takip etmeli" cok guzel bir amac ama buna
> erismek icin once "herkes kendi hatalarini takip etmeli" citasina
> ulasmamiz gerekiyor. Bebek adimlari :)

 +1

> Bu noktada benim onerim Yeni Paket bileseninin otomatik paketler
> listesine atanmamasi. Ancak review bilesenine alindigi zaman listeye
> atanmasi.
>
> Her yeni paket istegi eger paketler listesine duserse, ciddi bir
> kirlilik yaratabilir. Hatali, cift paket istekleri oluyor. Mevcut
> istekleri durtukleyen kullanicilar oluyor. Bunlarin hepsi paketler
> listesine duserse, bikkinlik yaratabilir ve gercekten tum
> gelistiricileri ilgilendiren "review" e-postalari gozden kacabilir.

 bana mantıklı geliyor

 Burada Ozan da yazmış ama ben biraz daha açayım, bu liste son liste
değil. Ekleme, çıkarma, değişiklikler olacaktır. Arada askerlik vb.
sebeplerle bir süredir ortalıkta olmadığı için sorumluluk
paslayamadığımız kişiler var (mesela İbrahim), paketleri farklı
bileşenlerde olduğu için nokta atış şu bileşen diyemediğimiz kişiler
var (Mehmet Nur Olcay mesela) vs.

 Dikkat ettiğimiz noktalar en tepedeki sorumluların (acil müdahele
etmek gerektiğinde el altında olması açısından) Tübitak çalışanı
olması, sorumluluk üstlenecek kişilerin belli bir paket tecrübesi
olması, bunun dışında sorumluluğu ne kadar düzgün paylaşırsak bileşen
sorumluluğu o kadar verimli ve faydalı olacak.