[Gelistirici] branches/initramfs/newlive - add initramfs.conf support

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
6 Oca 2010 Çar 01:16:45 EET

On Wednesday 06 January 2010 00:19:02 Onur Küçük wrote:

>  Aynen benim de niyetim öyle yapmak :)
>
>  Init betiğindeki dosya ile sistemdeki dosyalar farklı olacak. Gerçek
> sistemde ilgili dosyalar /etc/initramfs/ dizinine konulacak,
> mkinitramfs buradaki bilgileri derleyip temizleyip (remarkları,
> initramfs içinde gerekli olmayan bilgileri atıp) initramfs içine
> gerekli dosya (ları) koyacak. Şu anda initramfs içinde tek dosya olması
> yeterli görünüyor, ama mantıklı bulursak (ash ile dosya parse etmek
> bash e göre sıkıntılı) birden fazla dosya da koyabiliriz.

Güzel ;)

Bu arada KMS için belirli bir kernel modulünün initramfs içine girmesini
engelleyebilmek yeterli görünüyor. Örneğin sadece nouveau modülünün exclude
edilmesi sağlanabilmeli config dosyasıyla. Böylelikle nvidia sürücüsüne
geçilmişse nouveau modülünün hiç yüklenmemesi sağlanacak ve intel/radeon
sürücülerinin kullanılmasını gerektirecek bir ekran kartı değişikliğine karşı
da KMS önceden etkinleştirilebilecek.