[Gelistirici] boş klasörler içeren perl paketleri

Serdar Dalgic serdar at pardus.org.tr
21 Şub 2010 Paz 23:24:20 EET

2010/2/21 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>

> tek
>
> Farklı farklı boş dizin patternleri var perl paketlerinden çıkan. Bunların
> ne işe yaradığını
> bir allah'ın kulu açıklarsa çok makbule geçecek :)

bunun üzerine biraz bakındım da..

Debian'ın Perl Policy ile ilgili şöyle bir dökümanı var:
http://www.debian.org/doc/packaging-manuals/perl-policy/index.html
Arch da bundan yararlanarak şöyle bir döküman çıkarmış:
http://wiki.archlinux.org/index.php/Perl_Policy

(negzel olur di mi bizim de böyle bir dökümanımız olsa :) )

Dağıtım olarak paketlerin oluştururken /usr/lib/perl5/vendor_perl altına
kitaplıkları gönderiyoruz.[1] Belirli bir mimariye bağımlı kitaplıklar
/usr/lib/perl5/vendor_perl/PAKETADI/MİMARİ-linux-thread-multi/auto/MODÜL/ADI.so
şeklinde dizin yapısında yerini alıyor. Herhangi bir kitaplık gitmezse zaten
.packlist ve pod dosyalarını da sildiğimiz için boş dosya şeklinde ortada
kalıyor.

/usr/lib/perl5/vendor_perl/PAKETADI/MİMARİ-linux-thread-multi/auto dizini
boşsa silecek şekilde şöyle bir şeyler karaladım. (bkz: ek)

Bunun dışındaki boş dizinleri silmek ise bazen sorun çıkarabiliyor. Misal
SVK paketinde
/usr/lib/perl5/vendor_perl/5.10.1/i686-linux-thread-multi/SVK/Help klasörü
boş olmasına rağmen svk help komutunun çalışması için bu dosyanın bulunması
gerekiyor, for det. bkz: r84055 ve bug #11812 .

[1]
http://search.cpan.org/~dapm/perl-5.10.1/INSTALL#Installation_Directories
--
- Serdar Dalgic