[Gelistirici] Mono paketleri bölündü

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
17 Şub 2010 Çar 18:56:49 EET

Merhabalar,

Birkaç MB'lik C# uygulaması için 24MB gibi bir boyutta Mono indirmek zorunda
olmaktan kurtulmak için paketi parçalayıp kabul edilebilir bir boyuta
indirmeyi (~6MB) başardım. Başta, .NET'in sürümüne göre parçalamayı denedim
(içinde 1.0, 2.0, 3.5, 4.0 vs..); ama tatmin edici bir sonuç çıkmayınca,
Mandriva'nın yöntemini denedim (yani kitaplıklara göre) ve güzel de oldu.
Mesela bir incollector uygulaması kurmak için kullanılmayan winforms
kitaplıklarını da kurmak zorunda kalmamış olacağız.

Paketler ile ilgili daha ayrıntılı bilgi vermek gerekirse (*
compression_level=1*):
gkmngrgn at gacer mono $ du -hs *.pisi
12M     mono-2.6.1-28.pisi
112K    mono-bytefx-data-mysql-2.6.1-28.pisi
4,4M    mono-data-2.6.1-28.pisi
204K    mono-data-firebird-2.6.1-28.pisi
232K    mono-data-oracle-2.6.1-28.pisi
248K    mono-data-postgresql-2.6.1-28.pisi
160K    mono-data-sqlite-2.6.1-28.pisi
6,2M    mono-devel-2.6.1-28.pisi
7,1M    monodoc-2.6.1-28.pisi
768K    mono-extras-2.6.1-28.pisi
44K     mono-ibm-data-db2-2.6.1-28.pisi
40K     mono-jay-2.6.1-28.pisi
504K    mono-jscript-2.6.1-28.pisi
904K    mono-locale-extras-2.6.1-28.pisi
176K    mono-nunit-2.6.1-28.pisi
184K    mono-sybase-2.6.1-28.pisi
1,6M    mono-wcf-2.6.1-28.pisi
4,2M    mono-web-2.6.1-28.pisi
3,9M    mono-winforms-2.6.1-28.pisi
188K    mono-winfxcore-2.6.1-28.pisi

Benim mono paketinde yaşadığım tek sıkıntı, mono ve & mono-devel paketi
ayrımında oldu. Depomuzda çok fazla örnek uygulama olmadığı için, misal
hangi binary dosyanın temel pakette olması gerektiğini tam olarak emin
olamıyorum. Gerek --help ve man çıktıları, gerek Mandriva'nın tercihleri her
ne kadar yönlendirici olsa da, bizzat kendim örnek C# uygulamaları indirip
test ederek dosyaların doğru pakette olup olmadığına bakıyorum ve genellikle
sonuçlar olumlu gidiyor. *Sizden ricamsa şudur; paketlemeyle ilgili bir
öneri, bir hata düzeltmesi veya benzeri fikir belirtmede bulunursanız
sevinirim.* Son inşa dosyalarına şuradan bakabilirsiniz:
https://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/ggorgen/mono/

Derlemesi uzun sürüyor, pisi dosyalarına şuradan erişebilirsiniz:
ftp://sudrap.org/gkmngrgn/mono/

Benim planım, bir hafta daha paket(ler)i kurcalayıp sonra test deposuna
gönderip, test deposunda da yaptığım testleri yinelemek. Bilgilerinize
sunarım.

--
gkmngrgn ~ http://www.gokmengorgen.net