[Gelistirici] AAC ailesi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
14 Şub 2010 Paz 23:13:18 EET

On Sun, 14 Feb 2010 13:09:22 +0200
anil ozbek <ozbekanil at gmail.com> wrote:

> Teşekkürler Onur. Bir şey daha sormak istiyorum. Sanırım Mplayer kendi
> libass'ını kullanıyor ve bu da XBMC'nin pek hoşuna gitmiyor gibi.

 MPlayer'ın ne kullandığı XBMC yi ilgilendirmemeli, sanırım kendi de
libass kullanıyor o yüzden sorun çıkarıyordur.

> Henüz yeni kütüphanelere göre yeni oluşturuyorum paketi, configure
> çıktısı gözüme ilişti, daha test etmedim herhangi bir altyazıyla. Bu
> kütüphaneyi dahili olarak kullanmamızın sebebi nedir ve harici olarak
> paketlersek ne gibi zorluklarla / sorunlarla karşılaşabiliriz acaba?
>
> http://code.google.com/p/libass/

 Libass aslında harici bir kitaplık değil, MPlayer içinde geliştirilen
bir kitaplıktı, fakat asıl geliştiricisi fazla ilgilenmemeye başlayınca
başka biriyle beraber harici bir kitaplık olarak geliştirilmeye
başlandı. Uzun süredir harici kitaplık kullanıma hazır değildi, üstüne
sürümleri yavaş çıkarmaya başlamıştı (en son sürümü 4-5 ay önce çıktı),
başka da bir program kullanmadığı için de ayrıca paketlememiştim.

 1-2 ay önce MPlayer'a harici libass desteği geldi, madem başka
programlar da kullanabiliyor (VLC vs.) harici olarak kullanabiliriz.

 Paketleri birazdan hazırlıyorum, hızlıca review dan geçerse iyi olur,
yarın MPlayer ve FFmpeg de önemli bir güncelleme yapacağım.