[Gelistirici] pisi coklu depo paket problemi

Serdar Dalgic serdar at pardus.org.tr
5 Şub 2010 Cum 09:48:19 EET

2010/2/2 Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr>

> Mon, 18 Jan 2010 14:38:20 +0200, Serdar Dalgic <serdar at pardus.org.tr> :

> Genel olarak nasil yapilacagi anlasilmis gozukuyor, baska gelen fikir
> de yok.
>
> Un, yag, seker var; helvayi kim yapiyor?

Ben hala şüpheliyim "nasıl" kısmında mutabık olduğumuz konusunda :)

Biraz konuştuk dün ofiste, şöyle bir özet geçeyim:

* Paketlerin içerisinde hangi depodan geldiği ile ilgili bilgi tutulacak, bu
da ikili paket oluşturulurken pakete eklenmeli.
* Paket oluşturulurken gerekli depo bilgisi pisi.conf'tan değil de
distribution.xml'den alınırsa daha iyi olur, depo ile ilgili bir bilgi
olduğu için distribution.xml'de durması daha doğru.
* Paket derlenirken bir parametre geçirilip distribution.xml'den depo
bilgisini alması sağlanabilir.

[distribution.xml]
* Aslında ad olarak kötü bir isimlendirme distribution.xml. İçinde mantık
hataları da var bence. Şöyle ki:
1) SourceName diye bir tag var distribution.xml'in içinde. SourceName =
Dağıtım adı. Add-repo'da distribution-check'te SourceName ve Version
tag'lerine bakılıyor pisi at svn_revision'da; ama
contrib 2009 distribution.xml[1]:    <SourceName>Pardus-Contrib</SourceName>
<Version>2009</Version>
pardus 2009 distribution.xml[2]:     <SourceName>Pardus</SourceName>
<Version>2009</Version>
corporate 2 distribution.xml[3]:     <SourceName>Pardus
Corporate</SourceName> <Version>2</Version>

şeklinde gözüküyor.

Mantık hatası şu, Pardus-contrib diye ayrı bir dağıtımımız yok şu an.

yani pisi at svn_rev paketlendiğinde force etmeden contrib eklenemeyecek
durumda şu an.
SourceName dağıtımın adı olmalı, yani contrib'de SourceName Pardus-Contrib
yerine Pardus olmalı.

2) 1'deki durumdan dolayı depo adına ihtiyaç duyuyoruz, distribution.xml'e
"RepositoryName" diye bir tag eklemeliyiz, deponun adını tutacak.
RepositoryName bilgisi paketlere eklenecek.

* "distribution.xml" muğlak bir ad. Tamam, SourceName, Version tagleri
sayesinde dağıtımla ilgili bilgi tutuyoruz, ama Pardus deposu Contrib deposu
örneğinde olduğu gibi, aynı dağıtımın farklı depolarında da
kullanabiliyoruz. Ayrıca SourceName, Version dışındaki bütün tag'ler (Depo
açıklaması, obsolete paketler v.s.) "distribution" ile ilgili değil de
"repository" ile ilgili. "repository.xml" denilse daha iyi olabilir sanki.

* "3rd party biri kendi deposunda aynı RepositoryName'i kullanabilir mi,
güvenlik açısından sorun yaşar mıyız?" diyenler için, şu an konuştuğumuz
konsept güvenlik ile ilgili değil, güvenlik kısmında işin içine depo ve
paket imzalama giriyor, ayrı bir thread'de tartışma konusu, eli kulağında
onun da :)

Aklıma gelenler bunlar. Ekleme, çıkarma, yorum, fikir?

Ne yapacağımıza karar verdikten sonra helvaya dalabilirim ben ;)

[1] http://svn.pardus.org.tr/contrib/2009/devel/distribution.xml
[2] http://svn.pardus.org.tr/pardus/2009/devel/distribution.xml
[3] http://svn.pardus.org.tr/pardus/corporate2/devel/distribution.xml

--