[Gelistirici] Pardus 2011'de /usr/kde/4

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
29 Ara 2010 Çar 20:46:16 EET

Merhaba,

Geçen bir usb bellek takmalık canı olan işletim sistemlerinin birinde virüs
derdim olunca clamtk'yi kurmuştum, bugün de çöp kutusu programcığının
simgesini değiştirmek için /usr'i ziyaret edince dikkatimi çekti /usr/kde/4
dizini, buradaki dosyalar buradan da çalışıyorlar mı yoksa /usr/share/kde4'e
mi alınmalılar bilmiyorum haber vereyim dedim:

clamtk paketi içinde usr/kde/4/share/kde4/services/clamtk-actions.desktop
dosyası var.

/usr/kde/4/share/mime altında da:

.:
aliases      generic-icons  globs2  magic       subclasses  types
application  globs          icons   mime.cache  treemagic   XMLnamespaces

./application:
x-sysinfo.xml

dosya ve dizinleri var ama benim servis menüsü hangi paketlerden çıktığını
söyleyemedi bunların, anlaşılan bir uygulama tarafından otomatik olarak
oluşturuluyor. Birkaçına baktım ama hangi uygulamadan olduğunu
anlamadım. x-sysinfo.xml'in içeriğini yapıştırıyorum yine de, belki bir şey
çıkar:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<mime-type xmlns="http://www.freedesktop.org/standards/shared-mime-info"
type="application/x-sysinfo">
  <!--Created automatically by update-mime-database. DO NOT EDIT!-->
  <comment>sysinfo:/ handler</comment>
</mime-type>

mime'dekiler benim elle kurduğum ve kaldırdığım bir şeylerden de olabilir
sanırım, bir şeyler yapmıştım.

İyi akşamlar,
Anıl.