[Gelistirici] Çomar ve Yanlışlar

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
21 Ara 2010 Sal 10:22:43 EET

21 Aralık 2010 Salı günü (saat 11:53:25) Gökçen Eraslan şunları yazmıştı:
> [...]
> istiyorum ama doğru çözümü bilemiyorum. Üzerine daha fazla düşünmek lazım.
> Manager'ları COMAR'dan ayırmak için, bacakları site-packages'a herhangi bir
> kitaplık olarak gönderip, DBus aktivasyon ile çalışan wrapper'ler yazıp,
> Manager'ları bu wrapper'ları kullanacak hale getirebiliriz. O zaman örneğin
> User Manager, tr.org.pardus.UserManager arayüzünün addUser method'unu
> çağırdığında doğrudan bacak işini yapar ve kullanıcıyı ekler ve bu,
> wrapperlar ile manager kodları ayrı olduğu için abstraction da sağlar,
> fakar COMAR'ın modellerinden daha ince bir abstraction sağlar.

Her COMAR modeli için ayrı bir daemon çalıştırılabilir, bunu KAuth fikri ilk
ortaya atıldığında belirttim, ancak daha sonra üzerinde konuşma fırsatı
bulamadık.

Farklı bir domainde (tr.org.pardus.comar.* dışında) hizmet veren, sadece bir
interface'i bulunan (Disk.Manager mesela) sade daemon'larımız olur.

> Bu yaklaşımı yukardaki hayali Pardus NM / Gnome NM senaryosunu çözmek için
> kullanmak daha zor olur, çünkü COMAR modeli, bacağı, o modeli implement
> etmeye _zorluyor_. Ama sadece DBus aktivasyonla çalışan ayrı betikler
> haline getirdiğimizde bir bacağın _tam olarak_ neleri sağlaması
> gerektiğiyle ilgili bir kısıtlama olmayacak. Tabi bu kısıtlamalara ve
> geniş abstractionlara ne kadar ihtiyacımız var onu bilmiyorum.

Kısıtlama olur yine, en azından bacağın uygulama bağımlı hale gelmesini
engelleyecek türden.