[Gelistirici] alternatives sistemi

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
29 Ağu 2010 Paz 20:11:57 EEST

29 Ağustos 2010 Pazar günü (saat 17:59:19) Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:
> [...]
>
>     alternatives --install /usr/bin/editor editor /usr/bin/nano 50
>
> şeklinde önceliği 50 olacak şekilde nano'yu alternatif editör olarak
> ekleyebilir,
>
>     alternatives --remove editor /usr/bin/nano
>
> şeklinde de alternatives sisteminden nano'yu çıkartabiliriz. Bu işlemler
> paketlerin postInstall ve preRemove aşamalarında gerçekleştirilecek.
>
> Kapalı kodlu sürücülerin etkinleştirilmesi için de bu sistemi kullanmayı
> düşünüyorum. Sistem, sembolik linkleri /etc/alternatives altında tuttuğu
> için live cd'de nvidia sürücüsüne geçebilmek gibi avantajlarımız da

Güzel görünüyor. Ne zamandır ihtiyacımız olacağını tahmin ettiğimiz bir şey :)

Peki bu alternatives komutu ne zaman ve kim tarafından çağrılacak? Örneğin
öntanımlı JVM olarak OpenJDK kullanacak olsak, komutu nerede çalıştıracağız?

O paketin postinstall'unda mı yoksa mesela pardus-default-settings paketinin
postInstall'unda filan mı ya da baselayout'un?