[Gelistirici] 2009/stable/programming/language/php/PEAR-MDB2 - Merge from devel/programming/language/php/PEAR-MDB...

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
29 Ağu 2010 Paz 18:56:39 EEST

Merhaba,

On Sun, 2010-08-29 at 17:49 +0300, Gökmen Görgen wrote:
> 5 adet görüş var, çoğunluğumuz PEAR paketleriyle tek tek
> uğraşmanın gereksiz kasıntı olduğunun kanaatinde. İtiraz
> eden de çıkmadı. Ama siz bir karar almış görünüyorsunuz =)
> En azından 2011 için konuyu tekrar gündeme getirelim derim.

Pear paketleri özelinde sorunun ne olduğunu incelemedim ama dağıtım ve
deponun kendi içinde tutarlı olması için genel mantığımız yazılımların
kendi güncelleme mekanizmalarına güvenmemek değil mi ? Paketçi yeni
sürümün deponun geneli ile uyumlu, sorunsuz ve entegre olduğuna ikna
olduğunda ilgili paketi güncelleyerek depoya almalı.

Tüm yazılımları depo halinde sunmamızın sebebi bu, yoksa binary
Firefox'u kuracak bir script yazar, "kendi güncelleme yönetcisi de ne
güzel çalışıyor, kullanıcı güncellesin paşa paşa" der geçerdik, başımız
da daha az ağrırdı sanki..

Kısaca, depodan sunduğumuz bir paket/altyapı/framework vs.nin güncelleme
sisteminin bizim kontrolumuz dışında olması bence yanlış. kaldı ki bu
yöntem depodaki strict dependency'ler açısından yönetilemez bir durum
ortaya çıkarıyor...
--
Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr>
Pardus