[Gelistirici] YALI'daki donma problemi ve processEvents meselesi

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
28 Ağu 2010 Cmt 21:37:20 EEST

28 Ağustos 2010 Cumartesi günü (saat 12:41:50) Gökçen Eraslan şunları
yazmıştı:
> Özet olarak bu sorun için şunlar denenebilir diye düşünüyorum:
>
> 1- GUI thread'ine gönderilen her PisiEvent'ten sonra
> (yali/gui/runner.py'dekinden farklı olarak) doğrudan
> QApplication.processEvents çağırmak (bkz. ekteki yama),
>
> 2- yali/gui/ScrInstall.py'daki objectSender'taki postEvent'i sendEvent'e
> çevirerek, event'in queue'ya girmeden çalıştırılmasını sağlamak, (bunu
> denedim ama bir sonuç alamadım, detaylı bakmak lazım)
>
> 3- 	QThread + Event based iletişim yerine Python threading/multiprocessing
> + PisiUI sınıfının notify callback'ini kullanarak iletişim kurmak,

> [...]

QEvent kullanmak sağlıklı görünmedi bana, o yüzden Pisi QThread'leri ve ana
thread arası iletişimi SIGNAL'ler ile takip etmemiz gerektiğini düşünerek
mekanizmayı değiştirdim.

Yama ekte, Mete'ye de gönderdim Cuma günü, bir de bununla deneyecek.