[Gelistirici] geleneksel review günü

Necdet Yücel necdetyucel at gmail.com
25 Ağu 2010 Çar 18:53:02 EEST

Selamlar,

Review için bekleyen paket sayısı 82'ye ulaştı. Biliyorum tam 2011
arifesindeyiz ve herkesin işi başından aşkın ama bu paketlere de
bakılması gerekiyor. Benim review'e aldığım ve 2 aydan fazla ikinci
ACK'ı bekleyen paketlerim var. Benim gördüğüm genellikle bazı bileşen
sorumluları haricinde review'daki paketlere pek bakan olmuyor.

Review için yapılacak işi az görmüyorum ama bir çok geliştiricinin bu
süreç ile ilgilenmeyi kendi sorumlulukları arasında görmediğini de
anlıyorum. Paketin depoya alınması için bir ACK bileşen sorumlusundan
gerekiyor. İkinci ACK bir geliştiricinin uzun zamanını almayacak bir
süreç aslında[1].

Benim önerim şu: haftanın bir gününü (mesela perşembe) belirleyelim ve
o gün review günü olsun. Haftanın diğer günleri, geceleri gözden
geçirme yapmaya elbette engel olmayacak bu gün boyunca her geliştirici
1 saatini review için ayırırsa depodaki birikmenin önüne geçilebilir
gibi geliyor bana. Hem daha fazla bakan göz, daha az hatalı paket
demek olacağından depolarımızın kalitesini de arttırmış oluruz.

Ne dersiniz?

[1] http://tr.pardus-wiki.org/Pardus:Depo_Politikas%C4%B1#Depoya_yeni_bir_paket_eklenmesi

---
Necdet Yücel