[Gelistirici] Python modüllerinin isimlendirilmesi

Serdar Dalgıç serdar at pardus.org.tr
22 Ağu 2010 Paz 04:48:06 EEST

22 Ağustos 2010 Pazar günü (saat 01:44:21) Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:

> Şu maddelere itirazı olan var mı?
>
>  * Adında "python" geçen paketlerin isimleri değiştirilmez. dbus-python,
>    gnome-python-desktop gibi.

ACK.

>  * Adında "py" geçen paketlerin özgün ismi kullanılmayabilir; ancak bu
> durumda özgün isim paketin özet ve açıklamasında geçmelidir. python-gtk
> (pygtk), python-qt (PyQt) gibi.

Bu benim kafama takılıyor işte, python-PyQt ya da python-pyqt rahatsız etmiyor
(isim tamamen lowercase olsun'a da ACK. yani bu durumda python-pyqt) ama
paketin adı python-qt olursa "aa, acaba python-qt diye yeni bir proje mi var
ki?" diye tereddüde düşebilir belki paketi ilk kez gören biri.. Bana yeni
gelenek yaratıyormuşuz gibi geldi, rahatsız etti açıkçası. python-pygtk,
python-pyqt gibi isimlerden yanayım, mümkün olduğunca upstream'in kararına
saygı göstermeliyiz bence.

>  * Yukarıdaki seçenekler tercih edilmezse paket adında python- öneki
>    kullanılır. python-numpy (numpy), python-FormEncode (FormEncode) gibi.

Buradaki "Yukarıdaki seçenekler tercih edilmezse" ifadesi, "yukarıdaki
seçeneklerin dışındaki durumlarda" anlamında mı kullanılıyor? öyleyse, ok.
Yoksa "yukarıdaki kararlara rağmen ben böyle kullanayım istedim" olmasın misal
python-dbus-python gibi şeylerle uğraşmayalım, sınırı çizelim ;)

>  * Python3 için derlenen paketlerde geçen "python" sözcükleri "python3" ile
>    değiştirilir. dbus-python3, gnome-python3-desktop, python3-qt gibi.

python3-pyqt taraftarıyım.

--
- Serdar Dalgic
TUBITAK/UEKAE - Pardus GNU/Linux