[Gelistirici] Python modüllerinin isimlendirilmesi

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
21 Ağu 2010 Cmt 20:51:20 EEST

Selamlar,

Mevcut isimlendirme belgesinde hoşuma gitmeyen bir husus var. Şu an özgün
proje adının ne olduğuna bakmadan python- öneki veriyoruz. Bu, adında "py"
geçen paketlerde garip duruyor. Bunlara örnek olarak PyQt, pyliblzma, PyOpenGL
paketlerini verebiliriz.

Adı py ile başlayan ya da biten paketler için python- ile başlayan keyfi bir
isim verebilmeliyiz aslında. Keyfi diyorum; çünkü sadece py ekini kaldırmak
mantıklı olmayabilir. Aşağıda bir tablo ile önerilerimi göstermek istiyorum.

                   Mevcut Belge          Değişiklik Sonrası
                ------------------    ------------------------
  PyQt             python-PyQt           python-qt
  PyOpenGL         python-PyOpenGL       python-opengl
  pyparted         python-pyparted       python-parted
  pyliblzma        python-pyliblzma      python-liblzma *
  numpy            python-numpy          python-numpy

  * python-lzma başka bir proje sanırım.

Hazır upstream'in kullandığı ismi değiştirmişken tamamen küçük harf
kullanmakta da bir sakınca görmüyorum.

Bir de -python soneki taşıyan paket adlarından bu eki atıp başına getirsek iyi
olur bence. Bu da belgede belirtilmemiş şu an. Örneğin dbus-python yerine
python-dbus kullanabiliriz.

Fikirler?