[Gelistirici] gnome-vfs -> gvfs

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
20 Ağu 2010 Cum 17:32:40 EEST

Ozan Çağlayan wrote On 19-08-2010 13:22:
> Selam,
>
> http://live.gnome.org/GioPort
>
> Yukarıdaki adreste gnome-vfs ->  gvfs geçişiyle ilgili projelerin durumları var. Hedef mümkün olduğunca gnome-vfs'i depoya almamak olmalı. F14'te paket yok mesela. Büyük bir ihtimalle xulrunner/firefox/thunderbird 3'lüsünden bu geçişi tamamlamayan olacak, o zaman duruma bakarız.
>
> Bir de tabi gvfs bir an önce depoya girerse iyi olur.

gnome2'nin geriye dönük API desteği var ve kolay kolay API kırmayacak
gibi duruyor. Örnekle libgnome, gnome gio ve gvfs geçişini tamamlamasına
rağmen bu kütüphanede hala gnome-vfs desteği var, unstable sürümünde
dahi var ve hatta gnome-git'te dahi var.

Fedora14 gnome 2.32 yi kullanacak. gnome-vfs yi almak zorunda. Az önce
fedora git'e baktım, paketleri gnome-vfs'e bağımlı. Ne zaman aldılar
bilemiyorum.

libIDL, libbonobo*, libglade'te obsolete ailesine katıldı ama ne yazık
ki hala kullanılıyor.

http://pkgs.fedoraproject.org/gitweb/?p=libgnome.git;a=summary
http://pkgs.fedoraproject.org/gitweb/?p=gnome-vfs2.git;a=summary
http://git.gnome.org/browse/libgnome/tree/configure.in