[Gelistirici] paket yöneticisi bile?eni

Serbulent Unsal serbulent at pardus.org.tr
17 Ağu 2010 Sal 14:16:56 EEST

On Tuesday, August 17, 2010 09:06:43 am Gökmen Göksel wrote:
> Maalesef 2011 sonrası böyle olmayacak :( KDE upstream ile beraber
> çalışabilmemiz için Paket Yöneticisinin bu özelliğinden vazgeçmek
> durumundayız.
>
> --
> Gökmen Göksel
> Pardus Core Developer

Merhaba,

KDE upstream ile planlanan çalışmalar hakkında biraz daha bilgi verebilir
misin ? Neler konuşuldu hangi kararlar alındı ?

Bu konuda Gökçen 2011 sürümü ile ilgli mailında;

"- Pardus 2011 için önemli amaçlarımızdan bir tanesi NM hariç tüm yönetici
ailemizi KDE'ye dahil ettirmek. Bunun için PolicyKit, PackageKit, KAuth gibi
teknolojilerini daha yoğun kullanarak araçlarımızı dağıtım bağımsız araçlar
haline getirerek diğer dağıtımların da kullanmasını sağlamak niyetindeyiz. "

yazmış ama bundan yönetici ailesinin KDE dışında ortamlarda çalışmayacağı
anlamını çıkartmamıştım.

KDE ile entegrasyonu geliştirmek güzel de, bu uğurda Pardus'a özgü araçları
masaüstü ortamına daha fazla bağımlı hale getirmek (diğer bir değişle başka
masaüstü ortamlarında çalışmaz hale getirmek) iyi bir fikir gibi görünmedi
bana.

Bu entegrasyon opsiyonel olarak yapılandırılamaz mı mesela ? Veya gönüllü iş
gücü sağlanırsa KDE dışındaki ortamlarda çalışabilecek branch lar maintain
edilemez mi yönetici ailesi için ?

2Kr

Serbulent