[Gelistirici] Bakıcısız paketler

Serdar Dalgıç serdar at pardus.org.tr
14 Ağu 2010 Cmt 20:10:03 EEST

13 Ağustos 2010 Cuma günü (saat 15:41:51) Mehmet Emre ATASEVER şunları
yazmıştı:
> Aşağıdaki paketleri alıyorum:

huop,

>    2009/devel/desktop/kde/addon/kshutdown/pspec.xml
>    2009/devel/desktop/misc/krename/pspec.xml
>    2009/devel/hardware/info/lshw/pspec.xml
>    2009/devel/multimedia/library/libmp3splt/pspec.xml
>    2009/devel/multimedia/sound/mp3splt/pspec.xml
>    2009/devel/network/analyzer/whois/pspec.xml
>    2009/devel/network/download/wget/pspec.xml
>    2009/devel/programming/build/autogen/pspec.xml

Sık kullandığım ve tanıdığım programlar, ben üzerime almak istiyorum.
Ayrıntılı bilgiler için bkz: [1]

>    2009/devel/hardware/disk/gmailfs/pspec.xml
>    2009/devel/hardware/disk/libgmail/pspec.xml

[1] nolu mesajımı okursan şöyle notlar düşmüştüm.

"""
> pardus/2009/devel/hardware/disk/gmailfs
Kullanılmıyor, depodan atsak iyi olur.
> pardus/2009/devel/hardware/disk/libgmail
gmailfs'in bağımlılığı, ama standalone kullanımlar için depoda kalsın derseniz
kalsın.
"""

Mart ayındaki paket paylaşımında[2] Gökmen paketlerin bakımını üstlenmiş ve
paketlerin durumu ile ilgili yukarıda yaptığım yorumları benimle paylaşmıştı
ayaküstü konuştuğumuz bir sırada. Paketlerle ilgili karar alırken yukarıdaki
notları göz önünde bulundurursak güzel olacaktır.

Yine [1] nolu mesajımdan alıntı yapıyorum:
"""
> pardus/2009/devel/hardware/disk/wdfs
Alacak kişinin dikkatine, 2007'den beri geliştirilmiyor.
"""

>    2009/devel/multimedia/library/libshout/pspec.xml

idjc ve gst-plugins-good paketlerinin ters bağımlılığı. gst-pluginlerinden bad
good ve ugly Onur'un üzerinde, sistem için kritik paketler. Dikkatsiz
davranılırsa kırık bir sistemle karşılaşabiliriz. O yüzden ping Onur, ne
dersin?

paketi üzerine almak istiyorsan idjc paketini de ortada bırakma derim.

Yine bkz: [1]
"""
> pardus/2009/devel/network/library/c-ares ------> üzerimde olan bzflag'ın ters
bağımlılığı
"""
O yüzden almak istiyorum.

>    2009/devel/network/library/librsync/pspec.xml
Fethican rdiff-backup'ı almak istiyordu, kullandığı da bir paketmiş, librsync
de rdiff-backup'ın bağımlılığı. Fethican'da kalması taraftarıyım.

>    2009/devel/network/share/grsync/pspec.xml
rsync Fethican'da, bu paketle ilgilenir mi bilmiyorum ama hatırlatma yapayım
dedim.

Yine bkz: [1]
"""
> pardus/2009/devel/programming/build/unsermake
2007'den beri geliştirilmiyor.
"""

>    2009/devel/programming/library/iksemel/pspec.xml
imposter bağımlılığı, paket Semen'in üzerinde gözüküyor, ama Semen'in pek
paketlerle uğraşacak zamanı olmuyordu. Semen'le konuşup imposter'la beraber
iksemel'i almak mantıklı olacaktır.

>    2009/devel/science/electronics/gpsim/pspec.xml

üzerine almak istiyorsan bağımlılığı olan
pardus/2009/devel/desktop/toolkit/gtk/gtk+extra paketini de üzerine al.

>    2009/devel/system/base/bc/pspec.xml
>    2009/devel/system/base/nano/pspec.xml

system.base paketleri, o yüzden kurallara / politikalara daha çok dikkat eden
bir geliştirici'de kalmasını tercih ederim.

İyi haftasonları.

[1] http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2010-August/025258.html
[2] http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2010-March/023543.html

--