[Gelistirici] KDE ve Qt prefixleri

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
11 Ağu 2010 Çar 15:46:26 EEST

Selamlar,

Bildiğiniz gibi şu anda KDE için /usr/kde/4 ve Qt için de /usr/qt/4
prefixlerini kullanıyoruz. Bu prefix'ler bir yandan birden fazla KDE'nin
(misal KDE 3.5 ve 4.5) aynı sistemde paralel olarak kurulabilmesini sağlarken
bir yandan da DBUS, Policykit, PkgConfig ldconfig vs. gibi uygulamaların
kullandığı/baktığı prefixlerden farklı oldukları için paketlerde türlü türlü
hackler (misal[1] ve [2]) yapmak zorunda kalıyoruz.

Diğer dağıtımlardaki KDE prefixlerine baktığımda SuSE[3], sadece config,
uygulama ve şablon (template) dosyaları için bizdeki /usr/kde/4/share yerine
/usr/share/kde4 dizinini kullanıyor, kalan tüm dosya tipleri /usr altında
dağılmış durumda.

Fedora[4] ise header dosyalarını, libexec dizinini, share dizinini ayrı tutup
diğer dizinleri öntanımlı prefixler ile aynı yere kurmuş. Fakat PolicyKit vs.
gibi paketler direk öntanımlı prefix'e (/usr) kurulduğu için bizdeki gibi
hacklere gerek kalmıyor.

Ben de 2011 için diğer dağıtımlar gibi sadece servis dosyaları, config
dosyaları gibi belli başlı dosya tipleri için /use/share/kde4 kullanmayı ve
geri kalan dosya tiplerini /usr altında tutmayı öneriyorum.

Fikri olan var mı bununla ilgili?

[1]
http://svn.pardus.org.tr/pardus/2009/devel/desktop/toolkit/qt/qt/files/data/45qt4
[2]