[Gelistirici] 09.08.2010 - Pardus 2011 UEKAE Toplantı Notları ve Pardus 2011 IRC Toplantısı

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
11 Ağu 2010 Çar 14:15:36 EEST

Selamlar,

Camia Zirvesi'nde UEKAE çalışanları olarak, UEKAE'de yaptığımız toplantı
notlarını geliştirici listesiyle paylaşma önerisinde bulunulmuştu. Ben de
kişisel olarak, bu öneriye katılıyorum. Hem daha şeffaf bir geliştirme süreci
izlememiz hem de katkıda bulunmak isteyen herkesi daha çok sürecin içine dahil
edebilmemiz için önerinin yerinde olduğu fikrindeyim.

2011 ile ilgili pazartesi günü yaptığımız toplantı notlarını aşağıda
yazıyorum, konuşulanlar elbette ki tartışmaya açıktır:

----------8<----------------8<------------

Toplantıya katılanlar: Gökçen, Fatih Aşıcı, Mete, Renan, Memre, Ekin, Gökmen,
İbrahim, Fatih Arslan, Serdar, Bahadır, Semen

* Özellikle Pardus 2011 için yapılan işlerin hepsi tracker'da bulunmalı, hangi
işin kimin üzerinde olduğu ve ne zaman ne kadar ilerleme kaydedildiği
görülebilmeli,

* Gökmen tarafından, developer.pardus.org.tr altında her proje için bir taslak
hazırlandı ve proje sahiplerinin bu taslakları doldurması istendi. Örnek proje
sayfası olarak paket yöneticisine bakılabilir. Sayfaların başına bir
de ekran görüntüsü eklenirse hoş olur.

* 2011 için grafiker ihtiyacımız sürüyor, 2011 Beta, 2009 grafikleriyle
çıkmaması gerektiği konuşuldu.

* Elimizdeki manager ailesinin ihtiyaçları ve bakıcılarının belirlenmesi
gerekiyor, bununla ilgili Gökçen bir çalışma yapacak ve manager'lar
geliştiricilere paylaştırılacak.

* Fatih ve Gökmen paket yöneticisinde PackageKit entegrasyonunun zor
göründüğünü dile getirdiler. 2011 için PM'deki PK desteği gerçekleşmeyebilir
denildi.

* 2011'de system base/devel'de paketi olanların paketlerini güncellemeleri
gerekliliği hatırlatıldı.

* Gökçen ve Gökmen KAuth'a göz atıcaklar ve manager ailesinde nasıl
kullanılacağı ile ilgili çalışma yapacaklar.

* Fatih, display-settings'in işlevlerinin (kapalı kodlu nvidia sürücüsü
dışında) KDE'nin grafik yapılandırma aracı tarafından yerine getirildiğinden
ve 2011'de display settings'in olmama ihtimalinden bahsetti. Sözlerine "kapalı
kodlu nvidia sürücüsü için nvidia-settings kullanılması sağlanabilir."
şeklinde devam etti.

* Bu hafta içinde Sacit, Fatih, Semen ve Gökçen'in kullanıcı ihtiyaçları ile
ilgili bir toplantı yapacağı dile getirildi.

Ayrıca Pardus 2011 için bir IRC toplantısı yapmak istiyorum. Sürümden
beklentiler, özellik istekleri ve önerileri gibi konuları konuşmamız güzel
olur.

17 Ağustos Salı günü saat 21:00 herkes için uygun olur mu? Tarihe karar
verdikten sonra gündemi belirleyebiliriz.

--
Gökçen Eraslan