[Gelistirici] Pardus Camia Zirvesi

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
5 Ağu 2010 Per 09:52:03 EEST

05 Ağustos 2010 Perşembe 01:02:12 tarihinde mustafa gunay şunları yazmıştı:

> İşte bu yüzden bu nazik davetinizi geri çevirmek zorundayım Erkan bey
> kusura bakmayın. Beyinler gelişmedikçe _düşünceler değişmedikçe_ zilyon
> saat de konuşulsa _tartışılsa_ dahi bir çözüme ulaşılamaz...

Camia, farklı fikir ve hedefleri olmasına karşın belli ortak fikir ve hedefler
etrafında toplanan bireylerin kümesidir, camiayı güruhtan ayıran budur. Eğer
fikir ve hedeflerin ortaklığı ya da bunlar etrafında toplanma niyeti yeterince
güçlü değilse ya camialar oluşmaz ya da kimi bireyler camiaya dahil olmamayı
seçerler. Sağlıklı olan budur. Türkiye'de özgür yazılım için düşünen ve
çalışan her bireyin Pardus camiasının bir parçası olması şart ya da söz konusu
değildir. Öte yandan bu camianın önemli bir paydaşı olan TÜBİTAK UEKAE'nin
Türkiye özgür yazılım camiasında yer alan her bireyin tüm istek ve taleplerini
yerine getirmesi de söz konusu, en azından mümkün değildir.

Ancak gerek TÜBİTAK UEKAE'nin (burada kastım kurum ve kurumun resmi temsilcisi
olan proje yönetimidir, TÜBİTAK UEKAE çalışanı Pardus geliştiricileri bu
tartışmalara tamamen camia üyesi bireyler olarak dahil olmaktadırlar ve Pazar
günkü zirvede de kişisel fikir ve görüşlerini ortaya koyacaklardır; bu
cümleden amacım bu arkadaşların söylediklerinin kıymetini düşürmek değil, tam
tersine artırmaktır) ve gerekse Pardus ve Türkiye özgür yazılım camiaları
üyesi bireylerin yapması gereken bir üst seviyeden bakıldığında birbiri ile
koşut fikir ve hedeflere sahip olunduğunun farkına varılması ve bunun
bilincinde ilişkilerin olabildiğince az zarar göreceği iletişim şekil ve
yollarının kullanılmasıdır.

Birbirimizin beyinlerinin gelişmişliği hakkında ya da (zürafa neslini
tüketecek düzeye ulaşan) memur olma-olmama durumu üzerine ya da devralınan
enkaz konusunda ya da niyetlerin iyiliği ve kötülüğü için sarfedilen sözler ne
yazık ki, bizi bu durumdan gittikçe uzaklaştırıyor. Fikir ayrılığında
olduğumuz bir konuyu uygar bir şekilde tartışmak, birbirimizin kalbini
kırmadan anlaşmazlığa varmak bu kadar zor olmamalı. Özgür yazılım dünyası
kavgaları ile olduğu kadar yardımseverliği, açıklığı ve geniş ufku ile de
meşhurdur. Yarın öbürgün birimizden birinin (birey ya da camia olarak) başı
sıkıştığında ilk yardımına koşacak diğerimiz (birey ya da camia olarak)
olacaktır, olmalıdır.

Lütfen bu anlayış ve bence sorumluluğun bilincinde yürütelim tartışmamızı,
listede ve Pazar günü zirvede. Aksini yapmaktan hiş kimsenin bir yararı
olmayacaktır.

Zirveye katılım için yanıt veren arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz. Bugün
içerisinde lojistik ile ilgili ayrıntı ellerine geçecek, ancak tam gün sürecek
(09:00-18:00) bir etkinlik olacağını şimdiden belirteyim.

Zirveye katılmama yönünde tercihini kullanan arkadaşlarımızın çekincelerini de
saygıyla karşılıyoruz. Yazıp söylediklerinin dikkate alınması ve Pardus
camiasının daha iyiye gitmesi amacına yardımcı olacak şekilde kullanılması
konusunda elimizden geleni yapacağız. Ayrıca zaman(mekan sıkıntısı ya da
ilkesel nedenlerle zirveye katıl(a)mayan ve hatta zamanında camianın bir
parçası olup sonrasında olmamayı tercih etmiş arkadaşlarımızın görüşlerini
alabilmek için önümüzdeki 2 gün içerisinde özel bir çaba da sarfedeceğiz.

İyi çalışmalar,

--
Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE