[Gelistirici] Pardus Camia Zirvesi

Serbulent Unsal serbulent at pardus.org.tr
4 Ağu 2010 Çar 14:17:30 EEST

On Wednesday, August 04, 2010 10:22:19 am Doruk Fisek wrote:
> Merhaba,

Merhaba,

Hem Gürer'in blog girdisi, hem de senin verdiğin cevap hemen hemen aynı
şeyleri anlatıyor. Ancak ( ikinizde kişisel almayın ) böyle bir çağrıya bu
şekilde yanıt vermek aşağıda yazdığım sebeplerden dolayı ben iyi niyetinizden
emin olsam da, bağcıyı dövmeye çalışan bir görüntü yaratıyor.

> Fri, 30 Jul 2010 14:58:02 +0300, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> :
>
> Öncelikle gerçekten nazik ve özenli bir dille yazılmış bu mektup için
> teşekkürler, zirveye katılmayacağımı bildirmemi zorlaştırdığını itiraf
> etmeliyim.
>
> Zirveye katılmayacağım çünkü ortada tartışılacak konular değil,
> yapılacak işler olduğunu düşünüyorum. Daha önce belirttiğim nedenlerden
> [1] dolayı da iş yapılmasının bir parçası olmayacağım.

İyi hoş da, bu toplantı zaten o nedenleri elbirliği ile nasıl ortadan
kaldırabiliriz sorusuna cevap aramak için yapılıyor.

> Toplantı gündemindeki tüm konularla ilgili görüşlerimi de projenin bir
> parçası olduğum 6 senelik süre zarfında gerek e-posta listelerinde,
> gerekse de geçmişte yapılan geliştirici toplantılarında aktarmıştım.
> Üzerlerine ekleyebileceğim bir sözcük bulunmuyor.

Bu duruma ben söyleyeceğimi e-posta ile söyledim diye cevap vermenin
arkasındaki mantığı anlıyorum ama bu iyi bir gerekçe olmaktan ziyade, bir
isyanın dışa vurumuymuş gibi geliyor kulağa.  Sorunları e-posta ile
çözebilseydik, biribirimizi listelerde anlayıp uzlaşabilseydik bu toplantıya
gerek kalmazdı zaten.

Ama listeler yetmedi işte uzlaşmak, anlaşmak için.  "Ortada tartışılacak
konular değil, yapılacak işler olduğunu düşünüyorum" diyorsun ama ne yapacağız
ve nasıl yapacağıza hep beraber karar vermek için toplandığımızı unutuyorsun.

> [...]
> durumunun ne olacağının net olarak belirlenmesi ve duyurulması.
>
>  3) Bir insan bir toplantıya çağırılırken, toplantıda aynı ortamda
> bulunacağı diğer davetlilerin kimler olduğunun da belirtilmesi gerekir.
>
>    İşin kişisel bu boyutunun yanı sıra, proje yönetiminin kimleri
> "geçmişte camia konusundaki tartışma ve çalışmalara katkıda bulunmuş ve
> bu toplantıda önemli bir katkı verebilecek arkadaşlarımız" olarak
> görerek bu toplantıya davet ettiği, projeye bakışının bir göstergesi
> olduğu için de paylaşılması gereken bir bilgi olmalı.

Bu konularda katılıyorum sana ama bunu da toplantıda yüzyüze konuşabiliriz ;-)

>  Toplantının katılacak herkes için verimli geçmesini diliyorum.
>
>                    Doruk

Toplantı ile ilgili kararı alırken uzun süre düşünmüşsündür de, gel bir kez
daha düşün bence, bu kadar emek harcadığın bir proje de, biraz da senin ve
Gürer'in ayrılışlarının tetiklediği bir önemli bir değişim sürecinin içinde
olman, bu projeyi daha iyi yerlerde görmek isteyen herkesi mutlu edecektir.

Sevgiler, selamlar

Serbülent