[Gelistirici] disaridan paket incelemeye alma

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
30 Nis 2010 Cum 19:44:37 EEST

On Fri, 30 Apr 2010 16:01:54 +0300
Anıl Özbek <ozbekanil at gmail.com> wrote:

> [...]
> sahibi olmayan bir paket gibi bir durum olmayacak, öyle değil mi?
> Örneğin a kişisi olsun ve dışarıdan bir paketi depoya almak istesin:
>
> depoya paket alma işlemini yukarıda kaba taslak anlattığım şekilde
> gerçekleştirdi diyelim. bu paket a kişisinin, günahından da
> sevabından da o sorumlu. Diyelim sürüm güncellemek isteyecek hata
> kaydı açacak paket hangi bileşene aitse o bileşenin sahibine
> atayacak. Bileşen sahibi kontrol edecek güncellemeyi alacak, aynı
> şekilde hata bildirildiği zamanda böyle bir süreçle çözüm olacak.

 Benim anlamadığım şey şu, ilk mesajında "Şu an elçi görevi üstlenecek
bir kişiye gerek oluyor bu da süreci daha başlamadan tıkıyor gibi. "
demişsin, ancak yukarıda yazdığında da elçi görevini üstlenecek biri
olmuyor mu zaten ? Farkı, ilgili bileşen sorumlusunu paketin bakımı ile
ilgilenmeye zorlayarak "şu kişi ilgilenecek" diye adını koymak biraz
daha hızlandırabilir duruyor ama pratikte işleri hızlandıracağını
zannetmiyorum.

> Bakıldı katkıcı harika, vızır vızır çalışıyor, paketlerinin hakkını
> veriyor svn hesabı verilebilir. Bakıldı paketlerine iyi bakamıyor,
> paketleri başka biri (örneğin bileşen sahibi) tarafından üstlenilir.

 Yukarıdaki düşüncemle beraber bu dediklerine de katılıyorum, bu tarz
bir yöntem olmalı. Ancak daha kalıcı bir çözüm olarak paket alımını
hızlandırmak yerine bize destek olacak yeni geliştiricilerin projeye
kazandırılmasını hızlandırırsak hem iş yükü hem de uzun vadede kalite
açısından daha iyi olacağını düşünüyorum. Bu sıkıntıyı halletmek için
katkıcı alımının acilen adını koyup toparlayıp tekrar hayata geçirmemiz
lazım.

 Alma süreci uzun olabilir ama sürecin net olarak ortada olmaması
artık "saçma" olmaya başladı.