[Gelistirici] [RFC] Çeviri açılımı a.k.a. Transifex

H. İbrahim Güngör ibrahim at pardus.org.tr
9 Nis 2010 Cum 16:28:15 EEST

Selamlar,

DİKKATKÖPERKVAR: Eski usül çeviri sisteminden Web tabanlı çeviri aracı çeviri sistemine geçiş için taslak oluşturdum. Fikirlerinizle hayata geçirmeye planlıyorum.

Bir süredir yapılan commitlerden farketmiş olabilirsiniz, çeviri sürecimizi değiştirmek için uğraşıyoru[mz] - Selam Bahadır. Bu iş için Django ile yazılmış Transifex çeviri aracını kullanalım istedim, diğer çeviri sistemlerine göre (Pootle, eski düzen vs.) yönetimi ve kullanması daha kolay. Projeyi başlatanlar, Transifex.org adresinde kendi sistemlerini host ediyorlar fakat orası çok kalabalık ve Pardus sürümlerine göre projeleri belirleyemiyoruz bu yüzden bizim host etmemizin daha uygun olduğunu düşündüm.

Fedora, Xfce, Moblin gibi büyük projeler de çeviri işi için kendi Transifex sunucularını kurmuşlar, oradan idare ediyorlar.

Transifex geçişini yaparsak çevirmenlerin SVN hesabına ihtiyacı kalmayacak, değişiklikler Transifex arayüzünden yapılacak ve "translator" SVN kullanıcısı her yapılan değişikliği otomatik olarak commit edecek. Commit logunda çevirmenin adı ve soyadı veya Transifex kullanıcı adı görünecek. Çeviri yüzdesi, hangi yüzdeden hangi yüzdeye çıktı gibi veriler de mevcut olacak.

Yeni çevirmen alımlarını Transifex'deki projelerin koordinatörü belirleyecek. Çevirmen olmak isteyen kişi, "trunk/doc/en/introduction-to-translation" belgesine göre hareket edip öncelikle Transifex hesabı açacak, gerekli posta listelerine üye olacak ve kendini kısaca tanıtan bir mail yazacak. Proje koordinatörü uygun görürse üyeliğini onaylayacak ve depoya doğrudan commit edebilme yetkisini vermiş olacak. Çevirmen sadece kendi diline ait çeviri dosyalarını değiştirebilecek.

http://ceviri.pardus.org.tr
http://transifex.pardus.org.tr
http://translate.pardus.org.tr

adreslerinden ulaşabilirsiniz. Gördüğünüz hata veya iyileştirme önerilerinize açığım.

Mevcut çevirmenlere de pardus-translators ve pardus-devel e-posta listelerinden duyuru yapıp, Transifex üyeliklerini açmalarını isteyeceğim.

Geçelim mi, şu anki sistemden memnun musunuz (şu an bir sistem var mı da bir soru olabilir tabi), ne düşünüyorsunuz?

--
H. İbrahim Güngör