[Gelistirici] katkıcılara sağlanacak ek olanaklar

İnanç Yıldırgan inancyildirgan at gmail.com
6 Eyl 2009 Paz 00:53:32 EEST

06 Eylül 2009 Pazar günü (saat 00:01:26) Erkan Tekman şunları yazmıştı:

> Bu olanakların hayata geçirilmesi, dediğiniz üzere öncelikli olarak 2009
> yoğunluğu nedeniyle, biraz aksadı ve gecikti. Konunun önde gelen takipçisi
> benim, tüm maddelerin olabildiğince erken bir zamanda hayata geçirilmesi
> öncelikli  hedefimiz.

Şimdi üstelemek gibi olmasın ama bende bugün akşam üzeri bu konu ile ilgili
bir mail yazmayı planlıyordum. Söyleyeceklerimin
hiç bir şekilde yanlış anlaşılmasını istemem. Sadece bir arayan bir takım
sorular olarak kabul ediniz lütfen.

1) Mail adresi konusunda ailas verilmesi üzerinde anlaşılmıştı hatırladığım
kadarıyla. Bu bu kadar zor bir işlem mi? Kısa sürede (5-10 gün içerisinde)
yapılamaması için önünde ne gibi bir engel var? Bunun için nasıl bir
fizibilite çalışması yapmak gerekli?

2) ftp alanı ve ssh ile erişim konusunda bir (veya bir kaç vs.) makine gerekli
sanırım. Bu konuda son durum nedir? Makine alınmış mıdır? Alınmışsa;
ayarlamalar ve deneme sürecinden mi geçmektedir? Eğer test sürecinde ise ya da
makinenin işlevsellik kazanması için çekirdek ekipten birisinin sorumluluk
alması bekleniyorsa son durum nedir? Böyle bir sorumluluk durumu varsa bu konu
ile teknik olarak kim ilgilenmektedir? Alınmamışsa yakın bir zamanda alınması
planlanıyor mudur? (Çeşitli bürokratik işlemler vs. zaman almakta sanırım)

> Zaman zaman anımsat yapmanız yararlı oluyor, kendimize geliyoruz ;-)

Bu konu yıllardır gündem de. Kenan Bey'in de verdiği linkte görüldüğü üzere
2008 çalışmaları sürerken bile gündemdeydi. 2008 çıktı 2009 çıktı ve 2010
senesine doğru yol almaya başladık. Sürekli ertelenmesinin nedeni nedir? Eğer
paylaşabileceğiniz bir durumsa belki buradaki camia değişik öneriler
getirebilir.

Bu olanakları ne kadar ertelersek bu iş o kadar uzayacakmış gibi geliyor bana.
Geçen (yaklaşık olarak) 2 yıl buna delalet.