[Gelistirici] pardus.org.tr hakkında

Türker Sezer turkersezer at tsdesign.info
17 Eki 2009 Cmt 20:00:39 EEST

Merhabalar,

Bugzilladaki bir hata için bakarken pardus.org.tr ile ilgili birkaç hata
dikkatimi çekti. Bugzillaya hata kaydı girmek yerine burdan konuşup hemen
çözmek daha kolay olur diye düşünüyorum.

Öncelikle ana sayfada hala Cebit'teyiz yazıyor. Bildiğim kadarı ile Cebit
biteli yaklaşık bir hafta oldu. O yazı artık haber arşivindeki yerini almalı
sanırım.

İngilizce destek sayfasındaki bir soruna bakarken de ingilizce sayfanın
türkçe sayfadan farklı olduğunu gördüm. İngilizcesinde kullanıcılar ve
geliştiriciler diye iki başlık altında adresler verilmiş. Türkçe sayfadan
farklı olarak bugzilla linki eklenmiş, wiki linki eklenmemiş. Türkçe sayfada
ise genel bir başlık altında bilgiler verilmiş. Wiki linki var fakat
bugzilla linki bulunmuyor. Hangi gösterimin daha faydalı olduğunu
düşünüyorsak ikisini de o yapıya çeksek iyi olur. Ayrıca Türkçe sayfadaki
belgeler linki kırılmış. Artık belgeleri developer.pardus.org.tr altında
tuttuğumuza göre o bağlantıyı bu adrese mi yönlendirmeli (bu durumda Türkçe
sayfada ingilizce belge bağlantısı olacak), yoksa kaldırmalı mı bilemedim.

Web sayfalarını uludag deposundan web deposuna taşımışız.
http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/web/ adresi 403 hatası veriyor. Ayrıca
web deposu içindekilerin tümü trunk/web dizini içinde duruyor. (sanırım
geçmiş bilgileri gitmesin diye böyle yapılmış) Eğer imkan varsa bu dizinleri
trunk altına alırsak depoları yeniden düzenlemeyi konuştuğumuz şu günlerde
bu depoyu da olması gereken yapıya getirmiş oluruz.

Bunların dışında w3c'nin link checker'ı birçok kırık link bildiriyor [1].
Bunlardan svn'de bulunanları uygun görürseniz ben düzeltebilirim fakat kırık
linklerin bir kısmı veritabanından gelen bilgiler içinde bulunuyor (sürüm
açıklamalarındaki belgeler bağlantısı vb). Dolayısıyla bir yetkilinin de bu
linklere bakması iyi olur.

Türker

http://bit.ly/1AFHIA